آیه های کوتاه و زیبا از قرآن که زندگی شما را متحول می کند – آموزش ای اس

[ad_1]

آیه های کوتاه و زیبا از قرآن که زندگی شما را متحول می کند – آموزش ای اس

آیه های زیبا از قرآن

شاید همیشه در وب سایت ما یا دیگر سایتهای اینترنتی، جملات انگیزشی و مثبت را از بزرگان تاریخ شنیده باشید، اما امروز ما می خواهیم به برخی از آیه های کوتاه و زیبا از قرآن که بسیار کاربردی و انگیزشی هستند، بپردازیم. کتابی که زندگی من و خیلی های دیگر را دگرگون و کمک به خروج از ماتریکس زندگی کرده است و بسیاری از معجزات آن در زندگی خود می گویند.

 

آیه های کوتاه معروف قرآن

قشنگترین آیه های قرآن که در زندگی شما بسیار کاربردی هستند را در اینجا مرور خواهیم کرد. قطعا! قرآن منبع غنی حکمت و هدایت است و آیات بسیاری حاوی پیام های زیبا و الهام بخش است . چند آیه قرآنی به زبان فارسی و عربی:

 

«انَّ فى ذلِكَ لَأيتٍ لِقَومٍ يَتَفَكَّرون»
در اینها آیاتی است برای گروهی که تفکر می‌کنند!
رعد/سوره۱۳، آیه۴

 

فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَ اشْكُرُوا لِي وَ لا تَكْفُرُونِ‌
پس مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم و شکر نعمت من به جای آرید و کفران نعمت من نکنید.
(سوره بقره آیه ۱۵۲)

 

قَالَ لَهُ صَاحِبُهُ وَهُوَ يُحَاوِرُهُ أَكَفَرْتَ بِالَّذِي خَلَقَكَ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ سَوَّاكَ رَجُلًا
آیا به خدایی که نخست از خاک و بعد از نطفه تو را آفرید و آن‌گاه مردی کامل و آراسته خلقت ساخت کافر شدی؟!
سوره کهف – آیه ۳۷

 

وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ
و نیکی کن؛ همانا خداوند نیکوکاران را دوست دارد
البقرة – آیه ۱۹۵

 

قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
(ای رسول رحمت) بدان بندگانم که (به عصیان) اسراف بر نفس خود کردند بگو: هرگز از رحمت (نامنتهای) خدا نا امید مباشید، البته خدا همه گناهان را (چون توبه کنید) خواهد بخشید، که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است.
سوره الزمر, آیه ۵۳

 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ
ای افرادی که ایمان آورده اید! از صبر(و استقامت) و نماز، کمک بگیرید؛ (زیرا) خداوند با صابران است.
آیه ۱۵۳ سوره بقره

جملات انگیزشی قرآنی

 

وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ
و او را از جایی که گمان نمی برد روزی می دهد، و کسی که بر خدا توکل کند، خدا برایش کافی است، [و] خدا فرمان و خواسته اش را [به هر کس که بخواهد] می رساند؛ یقیناً برای هر چیزی اندازه ای قرار داده است.
سوره الطلاق – آیه ۳

 

فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ ۖ وَلَا يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لَا يُوقِنُونَ
پس تو صبر پیشه کن، که وعده خدا البته حق و حتمی است و مراقب باش که مردم بی‌علم و یقین و ایمان (مقام حلم و وقار) تو را به خفت و سبکی نکشانند..
سوره روم – آیه ۶۰

 

مَا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا ۖ وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
دری که خدا از رحمت به روی مردم بگشاید هیچ کس نتواند بست و آن در که او ببندد هیچ کس جز او نتواند گشود، و اوست خدای بی‌همتای با حکمت و اقتدار.
سوره فاطر – آیه ۲

 

وَيَرۡزُقۡهُ مِنۡ حَيۡثُ لَا يَحۡتَسِبُۚ وَمَن يَتَوَكَّلۡ عَلَى ٱللَّهِ فَهُوَ حَسۡبُهُۥٓۚ إِنَّ ٱللَّهَ بَٰلِغُ أَمۡرِهِۦۚ قَدۡ جَعَلَ ٱللَّهُ لِكُلِّ شَيۡءٖ قَدۡرٗا
‌و از جایى که گمان نمی‌برید شما را روزى مى‌دهد، و هر کس بر خدا توکل کند او برایش بس است؛ زیرا خدا به انجام رساننده فرمانِ خویش است، بی‌گمان، خدا براى هر چیزى اندازه‌اى قرار داده است.
سوره طلاق – آیه ۳

 

 

قرآن کریم بزرگترین کتابی است که بر بشریت نازل شده و کلام خداوند متعال است و قرآن نوری است که راه را به سوی هدایت روشن می کند و ما را از راه های گمراهی باز می دارد. در بالا مجموعه ای از زیباترین کلمات در مورد قرآن کریم را برای شما آورده ایم .

 

شما از قرآن چه دیده اید، برای ما در بخش نظرات بگویید.

[ad_2]

Source link

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *