10 عادت خوب که شمارو از 99% جامعه جلو میندازه – آموزش ای اس

[ad_1]

10 عادت خوب که شمارو از 99% جامعه جلو میندازه – آموزش ای اس

عادت خوب روزانه

این عادت های خوب روزانه برای موفقیت شما مهم هستند، کارهایی که اگر روزانه اون ها رو تبدیل به عادت کنید، از ۹۹% درصد جامعه جلوتر هستید. جدای از عنصر تصادفی شانس، بسیاری از مواردی که باعث موفقیت برخی افراد می شود، شامل پرورش عادات خاصی است. یادگیری این عادات و نحوه به کارگیری آنها در زندگی ارزشمند است.

 

بهترین عادت های خوب روزانه برای موفقیت

برای این منظور، در اینجا ۱۰ مورد از رایج ترین عادت های افراد موفق ذکر شده است.

 

۱. خوابیدن به اندازه 

خوابیدن در شب مثل بازیابی و ریکاوری برای بدن و ذهن است. انرژی می گیریم و آماده تر میشیم برای شروع روز آینده.

 

۲. ورزش هر روزه 

ورزش کردن نه تنها قلب و بدن رو سالم و قوی نگه می داره، بلکه انرژی مثبت و ذهنیت خوبی را ایجاد میکنه. همچنین باعث بهبود خواب و کاهش استرس میشه، پس میشه گفت ورزش، دارویی طبیعی برای سلامتی است.

 

 

۳. عدم مصرف قهوه تا ۲ ساعت بعد از بیدار شدن :

این کار میتونه به بدن زمان بیشتری برای تولید کورتیزول و هورمون انرژی زاه بده که انرژی و بیداری را افزایش میده و تاثیر مقبتی روی تمرکز و عملکرد روانی داشته باشه.

 

۴. استفاده از To-DO برای برنامه ریزی روزانه :

این عادت به شما کمک میکنه تا وظایف و اهدافتان را به دقت برنامه ریزی کنید و به طور موثر از زمان خود استفاده کنید.

 

۵. تایم باکسینگ :

این عادت به شما کمک می کند تا در طول روز زمان های مشخصی را برای انجام کارهای مختلف با تمرکز بالا اختصاص دهید و به بهبود مدیریت زمانتان کمک کند.

 

۶. روتین Self-care :

این شامل فعالیت هایی مانند مراقبت از خود، آرامش،  و لذت بردن از فعالیت هایی است که به شما کمک می کند از خود مراقبت کنید و به بهترین ورژن خودتان تبدیل بشید.

 

۷. مطالعه روزانه :

خواندن کتاب ها و مقالات به شما اطلاعات جدیدی می دهد، ذهنتان را تحریک می کند و مهارت های شما را توسعه می دهد.

 

 

۸. جورنال نویسی :

نوشتن جورنال به شما کمک می کند تا با افکار و احساستان بیشتر ارتباط برقرار کنید و رابطتتون با خودتون بهتر بشه.

 

۹. مدیتیشن روزانه : 

این عادت به شما کمک می کند تا ذهنتان را آرام کنید، استرس را کاهش دهید و به تمرکز و آرامش درونی دست پیدا کنید.

 

 

۱۰. به حرف دیگران توجه نکنید

به حرف دیگران درباره خودتون توجه نکنید، خیلی از حرفها به اسم انتقاد برای تخریب روانی گفته میشه، انتقاد سازنده از طرف کسی اتفاق میافته که خودش قدم مثبتی در زندگی برداشته. برای خود زندگی کنید.

 

چگونه عـادت های خوب ایجاد کنم؟

همانطور که سعی می‌کنید در ایجاد عادت‌های بهتر موفق‌تر باشید، اهداف کوچکی را شروع کنید و اهدافی را که به‌راحتی قابل کنترل هستند تعیین کنید که می‌توانید مرتباً به آنها برسید. زمانی که در یک کار شرکت می‌کنید ثابت قدم باشید تا انجام آن را آسان‌تر کنید و عادت‌های خود را دنبال کنید تا پیشرفت خود را یادداشت کنید.

 

چه مدت طول می کشد تا یک عـادت شکل بگیرد؟

شکل گیری عادت ممکن است بر اساس فرد، ماهیت عادت و تجربه شخصی در ایجاد عادت در گذشته متفاوت باشد. در برخی موارد، عادات ممکن است در عرض سه هفته یا کمتر شکل بگیرند. در موارد دیگر، ممکن است به طور قابل ملاحظه ای بیشتر طول بکشد (یعنی ماه ها) تا یک عادت شکل بگیرد.

 

چگونه می توانم یک عادت بد را ترک کنم؟

ترک یک عادت بد ممکن است به اندازه ایجاد یک عادت مثبت جدید مفید باشد. برای شکستن یک حلقه عادت، روال خود را مشخص کنید و بفهمید چه چیزی باعث ایجاد عادت بد می شود. راه هایی را برای پاداش دادن به خود برای انجام ندادن کاری در نظر بگیرید و تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا در اطراف نشانه هایی که شناسایی کرده اید که اغلب منجر به انجام این عادت بد می شوند، حرکت نکنید.

 

بیشتر مردم عادت‌هایی دارند—بعضی‌ها مثبت هستند، برخی نه. افراد موفق بیشتر عادت هایی دارند که به موفقیت آنها کمک می کند. خبر خوب، برای کسانی که می خواهند موفق باشند، این است که پرورش عادات مثبت، تلاشی بیش از ایجاد عادت های بد ندارد.

 

برخی از بهترین عادات افراد موفق فقط شامل تلاش آگاهانه است، مانند هر روز صبح زود بیدار شدن. برخی دیگر مانند سازماندهی شدن، ممکن است کمی مهارت و تمرین بیشتری نیاز داشته باشند، اما در نهایت منجر به مطلوب‌ترین نتیجه از همه یعنی موفقیت می‌شوند.

 

 

در حال حاضر چندتا از این کارها تو روتین روزانتون هست ؟

[ad_2]

Source link

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *