راهکارهای فرار از تورم ایران – آموزش ای اس

[ad_1]

راهکارهای فرار از تورم ایران – آموزش ای اس

۱۹ فروردین ۱۴۰۳

تورم ایران

تورم همه جا هست شما می توانید آن را در فروشگاه مواد غذایی، زمانی که قبض برق خود را پرداخت می کنید و زمانی که باک بنزین ماشین خود را پر می کنید، احساس کنید. سفر، خرید ماشین و بیرون رفتن برای لقمه خوردن با دوستان که جای خود دارد و هزینه بیشتری دارد. با افزایش قیمت‌ها به بالاترین حدی که در ۴۰ سال گذشته دیده نشده است، بسیاری مدیریت افزایش هزینه‌های زندگی را دشوار می‌یابند، و این فقط در ایران نیست. مطالعه اخیر ایپسوس تورم را به عنوان نگرانی شماره یک جهانی برای یازدهمین سال ذکر کرد. در حالی که هیچ راه فراری از تورم به لطف برخی تحریم ها و بی کفایتی مسئولین کشورمان وجود ندارد، استراتژی هایی وجود دارد که می توانید برای مبارزه با اثرات آن استفاده کنید. در اینجا نه توصیه قابل اجرا  برای فرار از تورم ایران آورده شده است.

 

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که با این کارها(دلار خریدن) ما خودمون هم تورم ایجاد میکنیم.  اما از طرفی این وظیفه دولت است که شرایط را به این سمت پیش نبرد. ولی حالا که بسیاری از مسئولین کشور ما سواد یا توانایی این کار را ندارند، مردم حق دارند از آب شدن و بی ارزش شدن پول خود جلوگیری کنند.

 

فرار از تورم ایران

راه های مبارزه با تورم

۱. پیش خرید آپارتمان

پیش خرید آپارتمان ها از بهترین روشهای هم سو شدن با تورم در ایران هستند. اگر بودجه بالایی برای اینکار هم ندارید، می توانید در مسکن ملی دولت هم ثبت نام کنید.

 

۲. خرید طلای آب شده

طـلای آب شده در ایران به عنوان یک کالای سرمـایه گذاری شناخته شده است. شکلـی از طـلا که از ذوب‌ مـصنوعات طــلا، طلای دســت دوم، طلای شکــسته یا حتی شمش به دست می‌آيد.

 

۳. خرید زمین در اطراف شهر

زمین های اطراف هر شهر قیمت خیلی پایین تری به نسبت زمین در مرکز شهر دارند و بهترین روش سرمایه گذاری برای آینده می باشند. این زمین ها در آینده به احتمال زیاد شهرهای جدید خواهند بود و شما می توانید با خرید و نگهداری آن زمین، سود خوبی ببرید.

 

۴. ایجاد درآمد دلاری

شغل هایی که به واسطه آن در ایران می تواند درآمد دلاری داشت، زیاد هستند. برخی از این شغل ها عبارتند از :

  • یوتیوب خارجی
  • واسطه گری فروش
  • تولید محتوا به زبان انگلیسی
  • بازار یابی محتوا
  • ادیت، فتوشاپ، پرمیر
  • باینری اپشن
  • ترید، nft, کریپتو
  • ساخت اپلیکیشن و گیم
  • طراحی سایت و سئو

 

 

۵. سرمایه گذاری در سهام

سهام نوعی اوراق بهادار است که به سهامداران سهمی از مالکیت یک شرکت را می دهد. قیمت سهام افزایش یا کاهش می یابد و معمولاً توسط انتظارات از درآمد یا سود شرکت هدایت می شود. قبل از سرمایه گذاری در سهام، بهتر است درباره شرکت و تاریخچه عملکرد سهام تحقیق کنید.

 

۶. خرید ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال ، امروزه ترند هستند و بسیاری از مردم که پول زیادی برای خرید مسکن یا طلا و سکه ندارند، همیشه از ارزهای دیجیتال شروع می کنند. اما باید توجه داشته باشید این بازار ریسکی می باشد  و باید کمی دانش در رابطه با آن داشته باشید.

 

۷. خرید ارز، به خصوص دلار

این مورد را تا حد امکان اجتناب کنید، چراکه خود عامل اصلی افزایش تورم است. گرچه دلال ها و افراد ثروتمند با خرید دلار و نگهداری آن به تورم دامن می زنند، اما یکی از بهترین و ساده ترین روشها برای مبارزه با تورم و حفظ ارزش پول است.

 

۸. ایجاد یک کسب و کار

از بهترین روشهای مبارزه با تورم و کمک به کاهش نرخ بیکاری یا افزایش چرخه تولید، راه اندازی یک کسب و کار است. متاسفانه این روزها از هر ده ایرانی ۷ جوان قصد مهاجرت را دارد! بهتره که بیاییم ایده های خودمون رو تو همین خاک برای مردم خودمون استارت بزنیم و هم باعث اشتغال برای دیگران و درآمد برای خودمان شویم.

 

 

۹. ایجاد درآمد غیرفعال

وقتی تورم بالاست، یافتن راه هایی برای کاهش و پس انداز مهم است، اما افزایش درآمد شما نیز مهم است. تنوع بخشیدن به درآمدتان به گونه‌ای که شامل یک شغل جانبی یا نیمه‌وقت باشد، می‌تواند به شما کمک کند تا با افزایش هزینه‌ها همراه شوید. بعلاوه، اگر با اخراج مواجه شدید، چیزی برای عقب نشینی دارید. مهارت های خود را فهرست کنید و در نظر بگیرید که آیا فرصتی برای شروع کار بعدی شما وجود دارد یا خیر . اگر فضای بیشتری در خانه خود دارید، می‌توانید به دنبال اجاره راه اندازی یک شغل در خانه باشید، یا اگر محتوای نویس ماهری هستید ، می‌توانید سایت خود را راه‌اندازی کنید .

 

بهترین دوره های آموزشی برای شغل دوم در خانه

 

علت تورم و گرانی در ایران

دلایل مختلفی رو میشه بیان کرد واسش :

۱. کمبود بودجه دولت
۲. بی کفایتی مسئولین
۳. تحریم های خارجی
۴. مافیا خودرو و مسکن و واردات کالا
۵. عرضه کم محصولات پراستفاده
۶. سرمایه ای شدن ماشین و خانه به جای مصرفی بودن

 

به لطف تورم در ایران ، مایحتاج روزانه از جمله غذا، مسکن و حمل و نقل گران تر است. در حالی که ممکن است قبلاً تغییراتی را برای انطباق با هزینه‌های جدید زندگی اعمال کرده باشید، برای کاهش تأثیر تورم، چند استراتژی از این فهرست را به زندگی خودتان اضافه کنید. با ارزیابی مجدد بودجه خود شروع کنید تا ببینید آیا می توانید هر گونه کاهش یا تغییر ایجاد کنید. علاوه بر تلاش برای پس انداز بیشتر، به دنبال فرصت هایی برای به دست آوردن پول بیشتر باشید. سعی کنید بدهی های با بهره بالا را بپردازید تا فضای بیشتری در برنامه خود آزاد کنید و از ایجاد هر گونه بدهی جدید خودداری کنید. اگر احساس می کنید تحت تأثیر تورم قرار گرفته اید یا فقط برای ایجاد یک برنامه مالی به کمک نیاز دارید، با یک مشاور مالی حرفه ای صحبت کنید.

[ad_2]

Source link

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *