تلویزیونمون صدا داره تصویر نداره !! – آموزش ای اس

[ad_1]

تلویزیونمون صدا داره تصویر نداره !! – آموزش ای اس

اگر در حین کار کردن بلندگوهای تلویزیون صفحه نمایش شما سیاه می شود، در اینجا نحوه رفع مشکل اینکه تلویزیونمون صدا داره تصویر نداره توضیح داده شده است.

سیاه شدن صفحه تلویزیون

تلویزیون را روشن می‌کنید و همه چیز برای لذت بردن از نمایش مورد علاقه‌تان آماده است.  بلندگوها صدا را پخش می‌کنند، اما  صفحه نمایش تاریک سیاه باقی می ماند. بیایید راه هایی برای رفع این مشکل پیدا کنیم.

 

کابل های HDMI و پاور را بررسی کنید

اولین مرحله عیب یابی برای هر مشکل مربوط به صفحه نمایش، بررسی کابل ها است. بیایید ابتدا کابل برق را بررسی کنیم. کابل برق از پشت تلویزیون به پریز برق می رود. اطمینان حاصل کنید که در هر دو انتها به طور کامل وصل شده است. همچنین باید از یک پریز برق دیگر نیز استفاده کنید تا ببینید آیا اینکار مشکل را برطرف می کند یا خیر.

 

اگر عناصر رابط را در تلویزیون خود می بینید ، اما نمایشی که می خواهید تماشا کنید سیاه است، کابل HDMI را بررسی کنید. این یک کابل مستطیل شکل است که یک سر آن به تلویزیون شما و سر دیگر آن به گیرنده تلویزیون،  کنسول بازی، پخش کننده بلوری یا دستگاه دیگری که با تلویزیون استفاده می کنید متصل است. اطمینان حاصل کنید که کابل به طور کامل به هر دو سر وصل شده است.

کابل HDMI

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، یک پورت HDMI دیگر را در تلویزیون خود امتحان کنید. دستگاهی که قبلاً استفاده می‌کردید ممکن است آسیب دیده باشد یا با دستگاه پخش جریانی شما سازگار نباشد. همچنین باید کابل HDMI دیگری را در صورت معیوب بودن آن امتحان کنید . کابل‌های HDMI در همه جا وجود دارند، بنابراین ممکن است یک یدک در خانه داشته باشید، یا می‌توانید از دوستانه‌ترین همسایه‌تان بخواهید که یکی را به شما قرض دهد.

 

تلویزیون و دستگاه های متصل خود را مجدداً راه اندازی کنید

یک راه اندازی مجدد اولیه می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. حتی اگر چیزی روی صفحه نمایش نمی‌بینید، همچنان می‌توانید با فشار دادن و نگه‌داشتن دکمه روشن/خاموش روی کنترل از راه دور یا پشت تلویزیون، بازنشانی را در اکثر تلویزیون‌ها انجام دهید. اگر چیزی تغییر نکرد، ممکن است بخواهید دفترچه راهنمای تلویزیون خود را پیدا کنید تا ببینید آیا نکات خاصی در مورد نحوه انجام بازنشانی وجود دارد یا خیر. همچنین می توانید یک چرخه برق را با جدا کردن سیم برق برای یک دقیقه و سپس وصل کردن مجدد آن امتحان کنید.

 

اطمینان حاصل کنید که هم تلویزیون خود و هم هر دستگاه متصلی را خاموش/روشن کنید. برخی از تلویزیون ها به خوبی چندین دستگاه را اداره نمی کنند، بنابراین جدا کردن همه آنها از برق کاملاً ارزش امتحان کردن را دارد.

 

منبع ورودی را عوض کنید

آیا صفحه نمایش واقعاً کار می کند، اما تصویری را نمایش نمی دهد؟ اگر بله، ممکن است مجبور شوید منبع ورودی را به دستگاه دیگری تغییر دهید. ریموت تلویزیون شما احتمالا یک دکمه ورودی یا منبع دارد که می توانید چندین بار فشار دهید تا در دستگاه های مختلف بچرخید. در اکثر ریموت ها، دکمه فلشی است که به سمت یک کادر بسته است. تمام دستگاه های ورودی را بزنید تا دستگاهی را که کار می کند پیدا کنید.

تلویزیونمون صدا داره تصویر نداره

 

بازگشت به تنظیمات کارخانه تلویزیون را انجام دهید

بازنشانی کارخانه ، همه داده های شما را حذف می کند و همه تنظیمات را بازنشانی می کند. این کار تلویزیون شما را به حالت اولیه باز می گرداند و می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به نرم افزار را برطرف کند.  اما اگر صفحه نمایش شما اصلا کار نمی کند، باید دفترچه راهنمای مخصوص برند و مدل تلویزیون خود را پیدا کنید و نحوه تنظیم مجدد کامل را بررسی کنید. از آنجایی که روش‌های مختلفی برای انجام بازنشانی کارخانه در مدل‌های مختلف وجود دارد، نمی‌توانیم دستورالعمل‌های خاصی در مورد نحوه انجام آن به شما ارائه دهیم.

 

نور پس زمینه را بررسی کنید. شاید زمان تعمیر  فرا رسیده باشد

گاهی اوقات دلیل پشت صفحه سیاه شما یک نور پس زمینه معیوب است. تلویزیون‌های ال‌ای‌دی از مجموعه‌ای از چراغ‌های ال‌ای‌دی در پشت خود استفاده می‌کنند تا تصویر واقعی روی صفحه نمایش را روشن کنند، از این رو اصطلاحا «نور پس‌زمینه» نامیده می‌شود. برای بررسی اینکه آیا کار می کند، تلویزیون را روشن کنید و چراغ قوه گوشی خود را از نزدیک به سطح تلویزیون بتابانید. به صفحه سیاه تلویزیون با دقت نگاه کنید. اگر تصویری را می بینید، پس نور پس زمینه شما خاموش است.

 

متأسفانه، در مورد نور پس زمینه شکسته کاری نمی توانید انجام دهید جز اینکه آن را به یک سرویس تعمیر تلویزیون ببرید. مشکل می تواند نور پس زمینه یا برد برق، اصلی یا T-con باشد. خوشبختانه، تعمیر تلویزیون اغلب بسیار ارزان تر از بیرون انداختن آن و خرید تلویزیون جدید است.

 

 

اگر همچنان با مشکل تلویزیونمون صدا داره تصویر نداره روبرو هستید و TV شما واقعاً خراب شده است،  ناراحت کننده است که تلویزیون شما خراب شده است، اما اگر مدتی است که تلویزیون جدیدی ندارید، خبر خوب این است که تلویزیونها در چند سال گذشته با جهش و مرزهای خوبی بهبود یافته اند.

[ad_2]

Source link

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *