نحوه تغییر مانیتور ۱ و ۲ در ویندوز – آموزش ای اس

[ad_1]

نحوه تغییر مانیتور ۱ و ۲ در ویندوز – آموزش ای اس

اگر از دو مانیتور در ویندوز ۱۰ و ۱۱، استفاده می کنید، می‌توانید چند نمایشگر متصل به کامپیوتر خود را مجدداً مرتب کنید تا آرایش فیزیکی آنها را منعکس کنید. به طور مشابه، شما همچنین می توانید هر یک از مانیتورها را به عنوان نمایشگر اصلی خود پیکربندی کنید. در ادامه نحوه تغییر موقعیت مانیتورهای ۱ و ۲ و همچنین تنظیم نمایشگر اصلی در تنظیمات چند مانیتور در ویندوز آورده شده است.

 

نحوه تغییر مانیتور ۱ و ۲ در ویندوز

یک مشکل رایج در تنظیم دو مانیتور زمانی است که باید نشانگر ماوس خود را به سمت صفحه دیگر حرکت دهید تا به مانیتور دوم برسید. می‌توانید این مشکل را با مرتب کردن مجدد نمایشگرها برای منعکس کردن طرح فیزیکی نمایشگرتان برطرف کنید. برای تعویض مانیتور ۱ و ۲:

 

۱. Win + P را فشار دهید تا منوی Project باز شود ، سپس Extend را انتخاب کنید تا دسکتاپ خود را در چندین نمایشگر گسترش دهید. اگر نمی توانید نمایشگر خود را گسترش دهید، مطمئن شوید که تنظیمات مانیتور دوگانه خود را به درستی پیکربندی کرده اید .

 تغییر مانیتور 1 و 2 در ویندوز

۲. روی قسمت خالی دسکتاپ خود کلیک راست کرده و Display Settings را انتخاب کنید . یا، به Settings > System > Display بروید .

تنظیمات دو مانیتور در ویندوز 10

۳. در تنظیمات نمایش، روی Identify کلیک کنید . ویندوز کادرهای شماره گذاری شده را روی صفحه نمایش شما نمایش می دهد تا به شما در شناسایی مانیتورهای ۱ و ۲ (و سایرین، اگر بیش از دو نمایشگر دارید) کمک کند.

دو مانیتور در ویندوز 11

۴. برای تنظیم مجدد مانیتورها، هر نمایشگر را به سمت چپ/راست یا بالا/پایین بکشید تا تنظیمات فیزیکی شما تکرار شود. برای مثال، اگر یک تنظیم مانیتور دوگانه عمودی دارید، جایی که نمایشگر ۲ در زیر نمایشگر ۱ قرار دارد، نمایشگر ۱ را روی صفحه نمایش ۲ بکشید و قرار دهید تا طرح بندی را تقلید کند.

تنظیم مانیتور دوگانه

۵. برای ذخیره تنظیمات نمایش جدید روی Apply کلیک کنید . حال، سعی کنید مکان نما خود را روی نمایشگرها حرکت دهید تا تنظیمات جدید را آزمایش کنید. باید احساس بدون درز داشته باشد.

 

تغـییر مانیـتور اصلی در ویندوز ۱۰ و ۱۱

صفحه نمایش اصلی (مانیتور اصلی) نوار وظیفه، نمادهای دسکتاپ، اعلان ها، سینی سیستم و پانل تنظیمات سریع را نشان می دهد. همان جایی که اکثر برنامه های جدید به طور پیش فرض باز می شوند. اگر می‌خواهید نمایشگر اصلی خود را تغییر دهید تا تمام محتوای حیاتی در آنجا نمایش داده شود، می‌توانید این کار را از برنامه تنظیمات انجام دهید.

 

برای تنظیم یک نمایشگر پیش فرض در تنظیم مانیتور دوگانه:

۱. Win + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود .

۲. تب System را باز کرده و Display را انتخاب کنید .

تغییر مانیتور 1 و 2 در ویندوز

۳. در اینجا، نمایشگری را که می خواهید به عنوان نمایشگر اصلی خود تنظیم کنید، انتخاب کنید.

۴. برای مشاهده گزینه‌های بیشتر، روی Multiple displays کلیک کنید .

تغییر مانیتور اصلی در ویندوز

۵. گزینه Make this my main display را انتخاب کنید . پس از اتمام، ویندوز موارد نوار وظیفه، سینی سیستم، نمادهای دسکتاپ و اعلان‌ها را به صفحه نمایش اصلی شما منتقل می‌کند.

 

تنظیم مجدد مانیتورها برای منعکس کردن طرح فیزیکی آنها ضروری است تا اطمینان حاصل شود که مکان نما شما به راحتی بین مانیتورها حرکت می کند. علاوه بر این، با تنظیم یک نمایشگر اصلی مطمئن می شوید که نوار وظیفه و نمادهای دسکتاپ شما در صفحه مورد نظر شما ظاهر می شوند.

[ad_2]

Source link

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *